Bio

jose-tome-disen%cc%83o-sonidoJosé Tomé, diplomado en 2003 en la especialidad de Sonido cinematográfico por la Escuela de Cinematografía y del Audiovisual de Madrid (E.C.A.M.). Desde su graduación trabaja como diseñador y supervisor de sonido para medios audiovisuales realizando un centenar de proyectos (iMDB). Ha dirigido varios proyectos experimentales entre los que destaca  En la Máquina y Triadic (en distribución).

Facebookefectofundador.bandcamp

Reconocimientos y premios

  • Premios Mejor Sonido

    2007: Festival Cortogenia por Diente por Ojo (ver)
    2016: 18ª Semana del Cortometraje de la Comunidad de Madrid por The Darkness Keeper (ver)
    Premio otorgado por Ad Hoc Studios Madrid (José Luís Alcaine Bartolomé: Diseño y Supervisión de sonido y José Tomé: Diseño de sonido)
    2016: Festival Internacional Hispasat 4k por The Darkness Keeper. Premio otorgado por Dolby.

  • 4 Candidaturas a los premios Goya (2011, 2012, 2013, 2014)

  • 3 Nominaciones Mejor Sonido ASECAN (2012, 2013, 2014)

     

Bio_Eng

José Tomé was born in Madrid (1977). After finishing his technical studies, he entered the ECAM (Cinematography and Audiovisual School of Madrid), where he specialised in Cinematographic Sound. José Tomé  was awarded the First Prize for Sound Design in the Cortogenia Festival for the short film “Diente por Ojo” and the videoart En la Máquina, projected at several festivals of art and experimentation. Since 2003 he has been working on projects related to sound design, sound art and video art under the pseudonym of Efecto Fundador.

With this new project, “TRIADIC”, he delves into the contemplation of forgotten spaces, man and nature through the hybridization of disciplines.

Education Background [extract 2012]

2001-2003 Bachelor’s Degree in Cinematography and Sound Engineering at Madrid Film School

Courses and Seminars

2011 Spatialization of Sound in an Orchestra of Loudspeakers (LIEM-CNDM)
2010 Sound mastering Electroacoustic Music and Sound Art (INAEM y LIEM) seminar 2005 “Sound creation using simple genetic algorithms” seminar given by Kim Cascone

Prizes and Nominations

2012  Nominees Best Sound ASECAN                                                                     2012  Goya Awards prenominated to “Best Sound”
2011  Nominees Artistic-Technical ASECAN                                                           2010  Goya Awards prenominated to “Best Sound”                                               2007  Sound Design 1st Prize at “Cortogenia Festival

Directing repertoire Producer

2011-2012 Archtekton_Die Ruinen Video Art (post-production)
2009 “Suckman” Video clip for music group “Pin Doze”                                 2009 “Nikkalmix” Video clip for music group “Pin Doze”                                                2009 “En la Maquina” Video Art                                                                                    2002 “Amanda” academic short film

Video Art and Museum Installations

2010 Sound Installation for the Anthropology Museum of Popular Arts of Almonte (Huelva).
2009 El Origen de mi Mundo (Sound Installation)                                                            2009 In-comunicados (Sound Installation) 2008 Nghien (Video Art)                                 2007 Pretérito Pluscuamperfecto (Video Art)                                                                  2006 Bon Voyeur (Video Art)

Feature Film

2012 Casting (Fiction) directed by Jorge Naranjo (post-production )                       2011 Los Niños Salvajes (Fiction) directed by Patricia Ferreira / El Mapa de Carlos (Tv Documentary) directed by Pablo Coca                                                                           2010 Mami Blue (Fiction) directed by Miguel Ángel Calvo Buttini                                      2009 Ignacio Sánchez Mejías (Tv Documentary) directed by José F. Ortuño            2008-2003 Lifting de Corazón (Fiction) directed by Eliseo Subiela  /  La vida perra de Juanita Narboni (Fiction) directed by Farida Benlyazid

Appearance in Articles,Publications and Interviews (in books, magazines and newspapers)
2010  “Nuevas tecnologías de la información” (New Information Technologies) article in “El guión de ficción para televisión” (Fiction Script for television), Síntesis Publishing House;
Ficción y nuevas tecnologías” (Fiction and New Technologies) in “Área Abierta” (Complutense University of Madrid magazine)                                                               2009 An interview in “El País” (National Newspaper) 15 September, 2009 and an interview in “ABC” (National Newspaper) 6 July de 2009.

[…]

+Info:

Facebookefectofundador.bandcamp

Un pensamiento en “Bio

  1. Pingback: Sesión de doblaje de PdG - Problemas de guion

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s